האם מדובר בפרסומת הכי מחוכמת שנראתה אי פעם על המסך?

אסביר:

אירוניה, אינה רק המתח בין משקל הנייר לבין הפונט הנבחר (אבל באמת, אריאל?) אלא גם המתח בין הידע שברשותינו לבין הידע שיש לעומד מולינו. ובהקשר של הפרסומת הזו, עולה השאלה מי כאן בעל הידע, הכוח, האם הפרסומת לועגת או מחניפה לנו? האם היא לועגת או מחניפה לאוכלוסיה המוצגת בה (קרי: היפסטרים). ומה קורה כשהאוכלוסיה המוצגת מאופיינת בכך שעיקר מהותה היא שימת הכל לבוז וללעג, גם את ההיפסטריות עצמה (תופעה שמגיעה לשיא בבלוג המהולל "ראו את ההיפסטר המזדיין הזה", שהפרסומת מרפררת אליה בקטע היפסטרי ואירוני לגמרי)

מי קהל היעד של הפרסומת – ההיפסטרים (כפי שניתן להסיק מתוכן הדברים הנאמרים בה) או שמא יש כאן התייחסות למהות הדברים, ועל כן פניה לשאר האוכלוסיה (המקיימת בינה לבין ההיפסטרים יחסים של לעג הדדי).

נניח, השחקן הראשי (נקרא לו ה"אלפא היפסטר" או "ההיפסטר החתיך") נראה שהוא כל כך מודע להוויה המגוכחת של ההיפסטריזם, עד שאין ספק שמדובר בשחקן שמחלקת הלבוש טיפלה בו היטב (מה גם שהוא יפה מדי מכדי להיות מגוחך באמת); הטקסט שמושם בפיו הולם את ההשערה הזו – הרי השורה התחתונה בפרסומת היא שההונדה ג'אז תהפוך אותך לייחודי אף יותר משאר "חבריך" רוכבי "אופני" הפיקסי שסביבך (גרשיים, הם הופכים את הכל לאירוני). היש שאיפה היפסטרית נשגבת ועם זאת מגוכחת מזו?

וישנו גם את עניין התסריט החמקני בהווייתו – אמנם יש כאן ציטוטים של גודארד, אבל גם של הרוקי מורקמי (!) וג'ונתן ספרן פוייר (!!) האם מדובר בטעות, במחקר לקוי של קהל היעד (הרי, מדובר ברבי מכר למען השם, היש סחי מזה?!) או בהברקה תסריטאית מחוכמת, בקטע יעני-אירוני ומודע לעצמו (והיפסטרי לגמרי). צפיה בשאר הפרסומת ("כמה ראפ/ נינג'ה/ מאסיב אפשר להכניס להונדה ג'אז) מחזקת את ההשערה שהמטרה היא להגחיך את האוכלוסיה המוצגת (מימיי לא שמעתי ראפ מחורבן מזה) השאלה היא, כמה האוכלוסיה מודעת לעצמה (האם מדובר ב"ראפר" "אמיתי" או  בשחקן מוצלח במיוחד?)

המסקנה אם כן, היא שמדובר ללא ספק בפרסומת גאונית, ב-על פרסומת. פרסומת שמצליחה ללכוד  את ההווייה הפרדוקסלית של ה"מגניבות" -להיות לגמרי מודע ואירוני בקטע מגניב ולא מודע ומגוחך לחלוטין. (מה ג'ק קרואק היה אומר על זה, הא?)

סחים, הם חופרים על פרסומות מאוסטרליה

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s