מרגרינה ודבש [פרגמנט]

"את יודעת," הוא מלחש לי בקול יודע כל, מרגרינה ודבש "מה שחשוב בדברים האלה, זה השותפים." עם שיער שיבה קצוץ, חיוך גמלשלמה. הוא מטעים: "הדירה יכולה להיות ממש מדהימה, אבל מה שחשוב זה השותפים." אני מהנהנת. וכי איזו ברירה עוד נותרה לי. הוא וויתר עלי עוד כשעליתי במדרגות. אפרוחית מושיטה יד ללחיצה. רופסת, אופסת, היא נמעכת בין אצבעותיי. מצייצת: "אני עברתי לפה שבוע שעבר, הנה," מחווה "זה החדר שלי." אני מסתכלת. בנות הגילמור מכלות זמן אוויר בדיבורים על מסך, לרגע אינני שומעת דבר מלבדן.

"אני עובד כרגע בשתי עבודות," אומר הבחור שהיה פה לפני "אני בשנה שלישית בתואר בלוחמה פסיכולוגית, זה קשה אבל…" והם שניהם מהנהנים הנהון גברי "אני עובד במוסד לחולי נפש וגם ממלצר פה ליד, בקרליבך…" הבחור-שהיה-פה-לפני יושב על הכורסא בבלבתיות, הבלבית, מר שלמה, תולה בו עיני תכלת מסוקרנות, האפרוחית בולעת מילותיו כתולעים. אני עסוקה בפשפוש קדחני בחור שנפער ונפער בכיס מקטורן. "הדירה היתה שייכת לאבי, עליו השלום, הוא היה גר כאן עם שתי שותפות, בגילכם. בחיי שבגילכם."

החדר שאני מביטה בו כעת מכיל מיטת יחיד עטויית ניילון, מתקפלת, שני ארונות ענק מצמידים אותה לפינה משני צדדיה, אין חלונות, ארון נוסף מביט על הנעשה מימני, שותק. 2100 לחודש.

"אני? אני הייטקיסט" הוא עונה לשאלה עלומה "אני לא עוסק בנדל"ן אבל חשוב לי שהכל יעשה כמו שצריך." הלאה, למטבח. ידי פלסטיק סגולות מונחות כמו חיבוק סביב לכיור, בקבוק פלסטיק עקום וצהוב ניצב בגאון בינהן. החדר אפוף ניחוח כבד. אקונומיקה.

אקוניקיוניקה,

אקוקיקיוניקה.

אקוניקיוניקה

חוזרת שוב לסלון המשפחתי, שיעול-אני-פה. "את רוצה אולי," אני מהנהנת והגולגולת מאיימת להתגלגל על אריחי אלף תשע מאות שמונים, "רוצה לחשוב על זה קצת?" אני כבר לא שומעת, אני כבר ברחוב.

מאוחר יותר מר שלמה יכנס לחדרה של האפרוחית ויחדיר אליה שתי אצבעות מרגרינה ודבש. היא תגנח ציוץ.

להשאיר תגובה

